participateforum
Hlavní stránka > počítače > Email – problém s doručením

Email – problém s doručením

08.03.2010 (39,601 zobrazení) Komentuj Přejdi na komentáře

Často mi na stole přistávájí problémy koncových uživatelů ohledně nedoručitelnosti emailu. Vždy je nutné prověřit, zda je problém na naší straně či na druhé. Zkusím zde doplňovat základní příklady postupy, které povedou k nalezení vyníka nedoručení.

Příklad č. 1)


Doručení těmto příjemcům nebo distribučním seznamům se zpozdilo:
jmeno.prijmeni@domena.com
Předmět: Test email
Zpráva dosud nebyla doručena. Aplikace Microsoft Exchange bude pokračovat v pokusech o doručení zprávy vaším jménem. 
Pokusy o doručení zprávy budou pokračovat do 10.3.2010 9:18:11 (GMT+01:00) Praha, Bratislava, Budapešť, Bělehrad, Ljubljana. Pokud zprávu nebude možné do této doby doručit, zobrazí aplikace Microsoft Exchange upozornění.

Je nutné nejříve zjistit, jaký je jejich mail server, což zjistíme výpisem MX záznamu pro danou doménu. Jednoduše to lze zjistit např. přes webovou stránku nmonitoring.

V tomto případě byla vrácena IP adresa 77.236.211.45. Zkusíme zda se lze na mail server připojit:


telnet 77.236.211.45 25

Pokud telnet vypíše na obrazovku např. verzi mailserveru, je vše v pořádku a chybu je nutné hledat buď na našem mail serveru (např. zápisem domény do reverzní DNS), nebo na jejich serveru (může používat blacklisty a naše doména/IP adresa tam může být zalistovaná)


220 host-77-236-211-45.klamta.cz ESMTP Postfix (Debian/GNU)

Když se časem budu setkávat s dalšími problémy, popíši (nebo do komentářů očekávám vaše posřehy z praxe).

Categories: počítače Tags: , , , service
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 15 + 6 ?
Please leave these two fields as-is:

conditions